Demontaż części przed złomowaniem – legalny czy nie?
Zgodnie z polskim prawem, aby wyrejestrować auto, należy oddać je do stacji demontażu w pełnym stanie, a więc ze wszystkimi kluczowymi komponentami, takimi jak: silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ wydechowy i hamulcowy czy karoseria. W przypadku niekompletnych pojazdów (których ubytek nie wynika z kolizji) stacje mogą nie tylko naliczać dodatkowe opłaty, ale też odmówić ich przyjęcia. Przyjmuje się bowiem, że samochód przeznaczony do złomowania powinien mieć co najmniej 90% swojej pierwotnej wagi.
Co zrobić z wymontowanymi częściami? Sprzedaż i ponowne zastosowanie
Wiemy już, że samodzielny demontaż niektórych części samochodu jest możliwy. W związku z tym pozostaje pytanie, co z nimi zrobić? Najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza gdy nie należy nam na poszczególnych elementach, jest oczywiście sprzedaż. Wysokiej jakości zestaw głośników do auta, nowoczesne radio, sprawny akumulator czy też niemalże nowy komplet opon z felgami to bez wątpienia cieszące się na rynku wtórnym największą popularnością elementy wyposażenia, które mogą zostać z powodzeniem wykorzystane w innym pojeździe. O ile są w dobrym stanie, warto więc spróbować znaleźć na nie kupca, np. przez znane platformy sprzedażowe. W ten sposób zyskasz dodatkowe środki pieniężne – poza tymi, które otrzymasz po zezłomowaniu.